تبلیغات

چمن مصنوعی باغچه

گیاهان سبز و زنده، نماد جوانی و نشاط هستند و در انسان، آرامش و اطمینان خاطر ایجاد می نماید. هیچ کسی را نمی توان یافت که طبیعت را دوست نداشته باشد.

نوع بشر از دل طبیعت برخاسته و به آن تعلق دارد. به همین دلیل است که از ابتدای عصر شهرنشینی، انسان همواره سعی داشته تا گوشه ای از طبیعت را در محیط زندگی، در کنار خود داشته باشد.

بسیارری از خانه ها و مناطق شهری، در دل پوشش گیاهی بومی و با تخریب آن ساخته می شوند و برای داشتن فضای سبز، فقط کافیست تا بخشی از درختان و گیاهان محیط را به شکل دست نخورده، باقی بگذاریم.

ولی در بسیاری از مناطق کره زمین، شرایط اقلیمی به گونه ایست که پوشش گیاهی به اندازه کافی وجود ندارد و یا از نوع دلخواه و مناسب برای محیط زندگی انسان نیست.

به همین دلیل، در طی هزاران سال گذشته، طراحی و ساخت باغچه های خانگی به تدریج شکل گرفت و به بلوغ و تکامل رسید.

امروزه، باغچه یکی از عناصر مهم معماریست که در محیط های مسکونی، اداری و تجاری، دیده می شود و طراوت و تازگی را به انسان هدیه می دهد.

یکی از اجزای اصلی در هر باغچه ای، چمن می باشد. پوشش سبز و چشم نواز چمن، فضا را تلطیف نموده و تفاوت شگرفی را در باغچه به وجود می آورد.

ایجاد و نگهداری چمن ، دشواری هایی دارد که بسیاری از افراد را از اکتساب آن منصرف می نماید. در صورت عدم دسترسی و بهره مندی از چمن طبیعی، بهترین راهکار جایگزین، نصب چمن مصنوعی است.

هزینه چمن مصنوعی کمتر از نوع طبیعیست و ماندگاری آن نیز بیشتر است. چمن مصنوعی باغچه  را به جایی زیبا و دوست داشتنی تبدیل می کند.

اجرای چمن مصنوعی برای حیاط خانه، کاری ساده و کم هزینه است. برای این کار می توانیم چمن مصنوعی تزئینی را مستقیما بر روی سطح خاک و یا با زیرسازی سیمانی نصب کنیم.

چمن مصنوعی تزئینی، هماهنگی و سازگاری خوبی با دیگر گیاهان دارد و آن را باورپذیر تر می نماید. بعضی از باغچه ها نیز از چمن مصنوعی بین موزاییک استفاده می کنند.

برای خرید چمن مصنوعی باغچه، می توانید از میان مدل های مختلف با خصوصیات گوناگون انتخاب نمایید. بعضی از انواع چمن مصنوعی ورزشی با تراکم بالا نیز برای این کار مناسبند.

نگهداری چمن مصنوعی باغچه نیز بسیار آسان است. نحوه شستن چمن مصنوعی به این صورت است که ابتدا باید تا جای ممکن از ریخته شدن بقایای گیاهی بر روی آن جلوگیری کنیم

در اکثر اوقات، این کار اجتناب ناپذیر است و بافت های گیاهی خشک و تر بر روی چمن مصنوعی پراکنده می شود.

بنا بر این، با جاروهای معمولی، آشغال ها را پاک می کنیم و با شلنگ آب نیز می توان خاک و غبار را از روی چمن مصنوعی پاک نماییم.



بخش نظرات

کد امنیتی رفرش
.